Seyahat Haberleri Uzun Uçuşlar İçin İpuçları ve Egzersizler

Tüm makaleler

Uzun Uçuşlar İçin İpuçları ve Egzersizler

Uzun uçak yolculuğunda bacaklarınız karıncalanıyor, gözleriniz mi kuruyor? Koltukla ayrılmaz bir bütüne mi dönüşüyorsunuz? Her uçuşta başımıza gelebilen bu durumların önüne geçmek için uçak egzersizi tavsiyelerimize bir göz atın, bir sonraki uçuşunuzda çok işinize yarayabilir.

1. Doğru koltuk seçimi

Uzun uçak yolculuğu için check-in sırasında pencere kenarını tercih ederseniz, sürekli yol vermek için ayağa kalmak zorunda kalmaz, koridordan geçenlerin verdiği rahatsızlıktan uzak kalmış olursunuz. Ancak sık tuvalete gidiyorsanız veya uçak içinde yürüyüş yapacaksanız, koridor tarafını tercih edebilirsiniz. Acil çıkış kapılarında ise geniş bacak mesafesi vardır, bu da uzun uçak yolculuğu için bulunmaz bir nimettir ancak pencereden dışarı bakmayı çok sevenlerdenseniz tercih etmeyebilirsiniz. Yolcuların sıkça kullandığı tuvalet bölümünden de uzak oturmanızı tavsiye ederiz. Bu bölümdeki gürültüyü kulaklıkla müzik dinleyerek bastırsanız bile koku kaçınılmaz olabilir.

Uçakta en çok tercih edilen ideal koltuk boşsa hemen kapın deriz!

2. Giyim kuşam

Yolculukta şıklıktan ziyade içinde rahat edebileceğiniz şeyler giyinin. Tabi rahat derken pijamayı kastetmiyoruz, spor giyim tercih etmeniz rahatınız açısından faydalı olur. Bir de kabin uçuş sırasında çoğunlukla serin olduğundan, özellikle çocuğunuz varsa, yanınızda soğukta giyip sıcak ortamda kolayca çıkarabileceğiniz kıyafetler bulundurmanızı öneririz. Uzun uçak yolculuğu esnasında ayaklar şişeceği için sorunu en aza indirgemek amacıyla spor ayakkabı ya da yaz aylarında seyahat ediyorsanız, terliği tercih edebilirsiniz.

3. Uçuş korkusu için egzersizler

Eğer uçuş korkunuz varsa nefes egzersizleri oldukça faydalı olabilir. Tabi uçağa bindikten sonra, kalkışta ve inişte yapmalısınız. Konuyla ilgili bir kitap edinerek, egzersizleri öncesinde deneyebilirsiniz. Bazı telefon uygulamaları bununla ilgili sakinleştirici dinletiler içerebiliyor, ancak kalkışta ve inişte yasak olduğu için sadece uçağa binmeden ve uçuş sırasında dinleyebilirsiniz.

4. Yeme-içme

Tuvalete gitme ihtiyacını artıracağı için kahve ya da çay gibi kafeinli içeceklerden uzak durmanızı öneririz. Ancak vücudunuzun susuz kalmasını önlemek için sıvı tüketmeniz de gerekiyor, örneğin meyve suyu iyi bir tercih olabilir. Vücuttaki suyu tükettiği ve mideyi rahatsız edebildiği için alkolü de abartmamak gerek.

5. Basınç faktörü

İniş ve kalkışlar sırasında, hava basıncındaki değişikliklerin etkilerini azaltmak amacıyla yanınızda sakız veya şeker bulundurun. Uçak alçalırken basıncı eşitlemek amacıyla esneyebilmeniz, yutkunabilmeniz ve Val Salva Manevrası yapabilmeniz için uçuşunuzun son saatinde uyumayın. Adının bu kadar havalı olduğuna bakmayın, burun deliklerinizi iki parmağınızla tıkayıp bir mendile yavaşça hımkırır gibi yapmanız yeterli.

6. Hamilelikte seyahat

Hamilelerde hem bebeğin hem de annenin sağlığı açısından dolaşım çok önemlidir. Dolaşımı artırmak için varis çorabı giyeblirsiniz. Ayrıca bol sıvı tüketmelisiniz. 1. maddede belirttiğimizin aksine hamileler koridor tarafından yer talep etmelidir çünkü mümkün oldukça ayağa kalkıp yürümeleri gerekir. Otururken ise yine boş durmamalı ve alt bacaktaki kas gruplarını çalıştıracak bilek çevirme, bacak ve kol esnetme gibi egzersizler yapılmaları gerekir.

Hamilelikte seyahat sırasında rahat bir yolculuk için dikkat edilmesi gereken başka noktalar da var.

7. İyi bir uyku

Uzun uçak yolculuğunda en rahat uyku pozisyonu için koltuğunuzu (arkanızdaki koltuktaki yolcunun hışmına uğramayı göze alarak) yaklaşık 130 derecelik bir açı oluşturacak şekilde ayarlayın. Battaniyenizi (eğer bir tane edilnebildiyseniz) rulo yapıp dizlerinizin altına yerleştirin. Sırt ağrısı çekerseniz, yana dönmeniz ve battaniyeyi kalçanızla koltuk kolu arasına koymanız iyi sonuç verecektir.

Rahat bir pozisyon almak için boyun yastıklarını da tercih edebilirsiniz. Bu tür yastıkları yanınızda getirmeniz uygun olacaktır, çünkü çoğu havayolunda değil boyun yastığı nomal yastık bulmak bile mucize olabiliyor.

8. Havalandırma

Kabin içerisinde nem oranının düşük olması burun, boğaz ve göz kuruluğuna neden olabilir. Kuruma etkilerini en aza indirmek için; kafeinli içeceklerden uzak durun ve uçuşunuzda kontak lens yerine gözlük kullanmayı tercih edebilirsiniz.

9. Jet lag’le başa çıkmak

Yola çıkılan noktayla varış destinasyonu arasındaki saat aralığına bağlı olarak uzun uçuşlar sonrası ortaya çıkan, yorgunluk ve uyku bozukluğu hissi olarak tanımlayabileceğimiz Jet lag’den kaçış olmasada, etkilerini en aza indirmek için uçakta gideceğiniz yerin durumuna göre uyumaya çalışın. Yani sabah yola çıktıysanız:

  • Batıya doğru seyahat ediliyorsa varış yerine kadar uyanık kalmaya
  • Doğu yönünde seyahat edilecekse, uçakta uyumaya çalışılmalıdır

çünkü varılacak olan yerde o anda gecedir. Varış esnasında sabah olacaksa uyanık kalmaya çalışılmalıdır.

Jet lag ile başa çıkmak için denenen yöntemler oldukça çeşitli, hatta kimisi komik, ancak pek azı gerçekten işe yarıyor!

10. Kabin egzersizleri

Amerika ya da Uzakdoğu gibi kıtalararası uzun mesafe uçuşlarında fazla hareketsiz kalmak tehlikeli olduğu için mümkün olduğunca kalkıp koridor aralarında yürümek gerekir. Bunun dışında otururken, dolaşımı hızlandıracak bazı egzersizler yapmanız çok faydalı olacaktır.

  • Ayak daireleri: Ayağınızı kaldırın ve ayak parmaklarınızı daire şeklinde hareket ettirin. Ayak çevirme yönünüzü her defasında değiştirin.
  • Ayak kaldırma: Topuklarınızı yerde tutarak, ayak parmaklarınızı olabildiğince yukarı kaldırın. Daha sonra parmaklarınızı yerde tutarak topuklarınızı kaldırın.
  • Diz kaldırma: Dizinizi bükülü tutarak bacağınızı kaldırın ve aynı zamanda uyluk kaslarınızı gerin.
  • Kol esnetme: Ellerinizi birleştirip kollarınızı öne doğru uzatın ve gerin. Birkaç saniye bekleyip, hareketi tekrarlayın.
  • Dizleri göğüse çekme: Hafifçe önce eğilin. Ellerinizi dizinizin etrafında birleştirin ve dizlerinizi göğsünüze doğru çekin. Birkaç saniye bu şekilde tutun, daha sonra bırakın.
  • Eğilme: İki ayağınızı da yere basın ve karnınızı içinize çekin. Yavaşça öne doğru eğilin ve parmaklarınızı kaval kemiğinizden bileklerinize doğru yürütün. Biraz bu şekilde tutun ve daha sonra yavaşça doğrulun.
  • Üst beden esnetme: İki kolunuzu da başınızın üzerine kaldırarak esnetin ve sol kolunuzu yavaşça sağ omuzunuza doğru çekin. Biraz bu şekilde tutun ve sonra diğer kolunuza aynı işlemi uygulayın.
  • Boyun döndürme: Gevşeyip omuzlarınızı rahat bırakın ve başınızı sağ omuzunuza doğru eğin. Boynunuzu sağdan sola doğru yuvarlayarak birkaç kez tekrarlayın.
  • Omuz çevirme: Omuzlarınızı yukarı aşağ indirip kaldırın ve yavaşça önce birini sonra diğerini öne, aşağı ve geriye doğru yuvarlayın.
  • Omuz esnetme: Sağ elinizle sol dirseğinizi tutun ve sol kolunuzu yavaşça sağ omuzunuza doğru çekin. 15 birkaç saniye tutun ve diğer kolunuza aynısını uygulayın.

Şu yazılar da ilginizi çekebilir:

Çocuklarınızla keyifli bir uçuş geçirmek için denenmiş 20 öneri!

Seyahate çıkmadan önce okumanız gereken 40 öneri

Tüm havayollarının telefon numaraları

Harita