Seyahat Haberleri İpuçları Dünyanın En Uzun 10 Uçuşu

Tüm makaleler

Dünyanın En Uzun 10 Uçuşu

Gelin dünyanın en uzun uçuş hatlarına birlikte göz atalım, sonra da Skyscanner yardımıyla uygun bilet fırsatlarına bakarız.
Her Yere Ucuz Bilet Ara

Uzun Yolun Gökteki Hali: En Uzun Uçuş ve Rotalar

Avustralya’dan ABD’ye uçak yolculuğu ne kadar sürer dersiniz? Ya da Dubai’den Yeni Zelanda’nın başkenti Auckland için kaç kilometre uçmamız gerekir? Gelin dünyanın en uzun 10 uçuşu sıralamasına ve uzun uçak yolculuklarında yapılacaklar listesine doğru yola çıkalım.

Bunlardan bazılarına seyahat etmeyi düşünüyorsanız tatili ucuza getirmek için ipuçlarımızın olduğu Dünyanın En Pahalı 10 Şehrinde Yapılacak 10 Bedava Etkinlik sayfasına göz atın!

2013 yılının sonlarına kadar dünyanın en uzun uçuş hatları sıralamasının ilk iki sırasında, Singapore Airlines tarafından işletilmekte olan Singapur – Newark (15 bin 345 km) ve Singapur – Los Angeles (14 bin 114 km) hatları vardı.

Üçüncülük koltuğundaysa Qantas’ın Sidney – Dallas hattı oturmaktaydı. (13 bin 804 km)

Jet Lag uzun uçak yolculuklarının kaçınılmaz bir etkisi. Peki Jet Lag Olmamak İçin Neler Yapılır?

Ancak Newark ve Los Angeles hatları 2013 yılı sonunda Singapore Airlines tarafından kapatıldı. Qantas’ın Sydney – Dallas hattı birinciliğe yükseldi. Sonrasında dünyanın en büyük yolcu uçağı olan A380’lerin de devreye girmesiyle dünyanın en uzun uçak yolculukları için rekabet kızıştı. Dünyanın en uzun uçuş hatları sıralamasında özellikle son bir kaç yıl içerisinde Orta Doğu merkezli havayolu şirketlerinin etkisi ciddi bir biçimde hissediliyor.

En Uzun 10 Uçuş Rotası

1- Doha – Auckland: 14 535 km.

Qatar Airways’in 5 Şubat 2017’den beri düzenlediği Doha – Auckland uçuşu birinci sırada oturuyor.

2- Perth – Londra: 14 500 km.

Avustralya havayolu Qantas, 24 Mart 2018 tarihinde başlattığı Perth – Londra Heathrow hattıyla ikinci sırada yer alıyor.

3- Dubai – Auckland: 14 200 km.

Dünyanın en uzun uçuşları listesinin üçüncü sırasında ise Emirates oturuyor.

4- Los Angeles – Sidney: 14 114 km.

Dördüncü sırada United Airlines’ın Los Angeles – Sydney hattı yer alıyor.

5- Houston – Sidney: 13 834 km.

Yine United Airlines tarafından işletilen Dallas, Houston – Sidney hattı.

6- Dallas/Fort Worth – Sidney: 13 805 km.

Dallas/Fort Worth – Sydney hattıyla Qantas birincilikten altıncı sıraya kadar düşmüş durumda.

7- San Francisco – Singapur: 13 593 km.

San Francisco – Singapur  hattı Singapore Airlines tarafından işletilmekte.

8- Johannesburg – Atlanta: 13 580 km.

Delta’nın Johannesburg – Atlanta uçuşu, en uzun aktarmasız uçuşlar listesinde sekizinci sırada.

9- Abu Dabi – Los Angeles: 13 420 km.

Etihad’ın Abu Dabi – Los Angeles uçuşu.

10- Dubai – Los Angeles: 13 420 km.

Bir diğer körfez devi Emirates ise Dubai – Los Angeles hattıyla listeye giriyor.

Dünyanın en uzun uçuşları top 10 sıralamasına girenleri takip eden 10’lu ise şöyle:

11- Cidde – Los Angeles / Saudia: 13 bin 409 km

12- Doha -Los Angeles / Qatar Airways: 13 bin367 km

13- Toronto – Manila / Philippine Airlines: 13 bin 230

14- Vancouver – Melbourne / Air Canada: 13,184 km

15- Dubai – Houston / Emirates: 13 bin 144 km

16- Dallas Fort Worth – Hong Kong / American Airlines: 13 bin 072 km

17- Dubai – San Francisco / Emirates: 13 bin 041 km

18- New York – Hong Kong / Cathay: Pacific 12 bin 991 km

19- Newark – Hong Kong / Cathay Pacific: / United 12 bin 980 km

20- Doha – Houston / Qatar Airways: 12,953 km

Uzun uçak yolculuklarında sağlık ve vakit geçirme

10 saatin üzerinde süren uçuşlar insan bedeni için zorlayıcı olabilir. Bu uzunlukta bir uçuşa çıkarken bazı hazırlıkları yapmanızda fayda var.

Yolculuktan bir önceki akşam çok uyumamak eğer migren gibi özellikle sıkıntı yaratabilecek rahatsızlıklarınız yoksa uçakta uyumanızı kolaylaştıracaktır. Uzun bir uçuşun ne kadarını uykuda geçirirseniz o kadar rahat edersiniz. Yolculuk sırasında rahatça kalkıp uçak içinde gezinmek isterseniz koridor tarafını, camdan bakmayı seviyorsanız cam kenarını check in sırasında seçmeniz uzun yolculuğun biraz daha kolay geçmesini sağlayacak.

Bebekle Uzun Uçak Yolculuğu hakkında öneriler ve bilmeniz gereken her şey.

Uçakta yemek yiyeceğiniz varsayarak yola aç olarak çıkmayın. Yolculuk sırasında bol bol su tüketmeye çalışın. Uçak içindeki kuru hava vücudun normalden daha fazla suya ihtiyaç duymasına sebep olur.

Uzun uçak yolculuğu kitap okumak veya film seyretmek için ideal bir ortam. Telefona, tablete veya bilgisayara film indirebilir ya da havayolu firmalarının arşivlerinden kaçırdığınız filmler arasından bir seçim yapabilirsiniz. Bazı hatlarda bazı firmaların kabine alınabilecek elektronik eşyalarla ilgili sınırlamaları olabilir, bu da uzun uçuşlarda vakit geçirme noktasında sıkıntı yaratabilir. Bilet alma aşamasında bu kuralları kontrol etmekte yarar var. Bütün bu hatlarda en uygun uçak bileti fırsatlarını bulmak için Skyscanner’dan ve alarm kurma özelliğinden faydalanabilirsiniz.

Uzun Uçuşlarda Uyku Düzeni

Arada sırada ayağa kalkıp uçak içinde biraz gezinmenizde yarar var. Sürekli oturmak basıncın da etkisiyle kan dolaşımınıza çok iyi gelmeyecektir. Bunun dışında otururken, dolaşımı hızlandıracak bazı egzersizler yapabilirsiniz. Ayak daireleri, topuklarınızı yerde tutarak, ayak parmaklarınızı olabildiğince yukarı kaldırma, diz kaldırma, dizinizi bükülü tutarak bacağınızı kaldırma, kol esnetme gibi muhtelif hareketler dolaşım sisteminiz için oldukça yararlı.

Biyolojik Uyku Saati Önemli

Jet lag, özellikle uzun uçak yolculuklarının ardından vardığınız noktayla kalkış yaptığınız nokta arasındaki saat dilimi farkına vücut saatinizin uyum sağlayamaması durumunda oluşan bir dizi biyolojik uyumsuzluk hali. Örnek vermek gerekirse sabah saatlerinde uçakla kalkış yaptıktan 14 saat sonra indiğiniz destinasyon da yine sabah saatlerinin yaşanıyor olması, vücudunuzun biyolojik ritmini ve de dengesini bozabilir. Bu sonucu da uzun süreli uykusuzluk, aşırı yorgunluk gibi durumlarla kendini gösterir. Hazırlıklı olun.

Basit bir konu gibi görünse de tatilinizin ilk günlerinde size rahatsızlık verecek bu olumsuzluk yan etkilerle karşılaşmamak adına, jet lag’dan korunma yöntemleri arasından bazılarını uygulayabilirsiniz. Dilerseniz seyahatinizden birkaç gün öncesinden itibaren vücudunuzu saat dilimi değişikliğine adapte etmeye başlamak da iyi bir alternatif olabilir.Yolculuk ettiğiniz ülke bulunduğunuz ülkenin doğusundaysa jet lag yaşama ihtimaliniz daha yüksektir. Eğer bulunduğunuz ülkeden doğuya doğru seyahat edecekseniz günün daha erken saatlerindeki uçuşları, eğer batıya doğru uzun uçacaksanız daha geç saatlerdeki uçuşları tercih etmeniz jet lag olasılığını nispeten düşürebilir.  

Rahat giyinmeye özellikle özen gösterin. Sabit pozisyonlarda dolaşımı sistemini kısıtlayıcı özelliği olan dar kıyafetlerden kaçının. Yanınızda atıştırmalık bulundurun. Kuruyemiş gibi ufak tefek şeyler işinizi görecektir. Kahve ve çay sıvı tüketiminizi kuru kabin ortamında artıracaktır. Kabin havası aynı zamanda hassas ciltler için de kuruluk meydana getirebilir ve eğer siz de böyle bir cilde sahipseniz, yolculuğunuz sırasında bu durum sizi rahatsız edebilir. Buna önlem olarak cildinizi sık sık nemlendirebileceğiniz krem ve yağlardan alabilirsiniz. Ancak bu noktada yine tercih ettiğiniz havayolunun kabin içi kurallarına göz atmak gerektiğini de hatırlatalım.

Harita